Office management Office management

Office management betreft alle kleinere of grotere zaken die voorkomen in een kantooromgeving. Dit loopt uiteen van het maken van correspondentie tot systeembeheer. Het is de orderadministratie maar ook het inpakken van een pakje. SOS is alles in één. 

Het betreft grotendeels het uitvoeren van de activiteiten, veelal in kleinere bedrijven. Eigenaar Susan Pelders: “Juist de diversiteit en de breedte van de werkzaamheden binnen office management – met name van kleinere organisaties – spreken mij heel erg aan.” 

Structuur

Kijkend naar de doelgroep van SOS kantoorondersteuning, kleine zelfstandigen en ZZP’ers, komt het neer op het opzetten van een structuur; het structureren van een organisatie. Hoe zou het voor u zijn om een bepaalde orderflow in de kast te hebben hangen of in ordners te hebben zitten? Hoe komen orders binnen en hoe verlopen de procedures? SOS zet de activiteiten van een bedrijf in een bepaalde structuur, zodat zaken die binnen office management vallen zo goed mogelijk in kaart worden gebracht en volgens procedures gaan verlopen. Met name voor ‘startende’ en groeiende ondernemers kan dit uitkomst bieden om zaken helder te krijgen en eventuele lijnen uit te zetten. SOS zorgt hierin voor een duidelijk overzicht; in eerste instantie voor uzelf maar ook voor bestaande en eventuele nieuwe werknemers.

Aanpak

Bent u nieuwsgierig geworden naar onze aanpak? Bel of mail gerust met SOS! Wij komen graag bij u langs voor een gratis intakegesprek met bedrijfsscan.

Samen met u gaan wij vervolgens op zoek naar mogelijke oplossingen. SOS heeft daar over het algemeen goede ideeën voor, die met u worden besproken en die kunnen leiden tot een structurele en professionele aanpak van al uw hulpvragen vanuit uw kantoor. 

Uniek

SOS heeft hiervoor een uniek concept beschikbaar, wat SOS en opdrachtgever in staat stelt een totaaloverzicht te krijgen van alle kantooractiviteiten. Het signaleren van de consequenties die activiteiten binnen office management mogelijk hebben op uw boekhouding, maakt óók de aanpak van SOS uniek. Alle aspecten hebben namelijk wederzijds invloed op elkaar. Dat is ‘boekhoudkundig kantoorbeheer’, ofwel totaal office management volgens SOS: alles in één! Tegelijk, afzonderlijk of een aantal zaken afzonderlijk.

Met SOS is alles mogelijk; met behoud van uw eigen identiteit en naar uw eigen wensen!

Onze werkzaamheden op het gebied van office management op een rijtje

  • voeren orderadministratie
  • voeren secretariaat
  • telefoon- en agendabeheer
  • dataverwerking
  • het uitvoeren van mailings / drukwerk / post
  • het uitvoeren en coördineren van systeembeheer
  • het organiseren van de deelname aan evenementen en beurzen

En verder

  • kennis- en ervaringsoverdracht
  • projectmatige werkzaamheden
  • handboeken schrijven voor bedrijfsprocedures
  • handboeken schrijven voor werkprocedures
  • begeleiden ISO normering 
  • powerpointpresentaties maken
  • uitzoeken van ‘problemen’ of vraagstukken
  • marktonderzoek verrichten
  • kantoorartikelen; mogelijkheid tot gezamenlijk inkopen via SOS; bijvoorbeeld papier, pennen, e.d.
  • organisatie van schoonmaak
  • wagenparkbeheer
  • toegangsbeheer
  • organisatie van beveiliging
  • in- en externe bedrijfsverhuizingen
  • personeelsdossiers