Orderadministratie
Het van a tot z beschrijven hoe je een order vergelijkt met een offerte; hoe je deze vervolgens invoert in het administratieve systeem; het zorg dragen voor eventuele goedkeuringen van de desbetreffende verkoper; het inkopen van ordermaterialen; levertijdbewaking; bevestiging naar de klant; inboeken bij levering; uiteindelijke levering aan de klant, inclusief pakbon; facturering; debiteurenbeheer en nazorg. Het lijkt allemaal zo logisch. “De wijze waarop wordt omgegaan met een binnenkomende order – of die nu telefonisch binnenkomt, via e-mail of per fax – bepaalt in grote mate of je de order hebt of niet”, zegt Susan Pelders van SOS kantoorondersteuning. Belangrijk aan elke orderadministratie is dan ook dat er een duidelijk orderflow en taakomschrijving in het proces aan te wijzen is en er van begin af aan een bepaalde structuur wordt aangebracht.
SOS helpt u structuur aan te brengen in uw orderadministratie en verhoogt daarmee indirect uw scoringskans. Maar SOS levert u zo nodig ook ‘de handjes’ om het proces gaande te houden.
Onze werkzaamheden op het gebied van orderadministratie op een rijtje
- het structureren en organiseren van orderadministratieve processen (flow).
- fysiek opruimen, opschonen of herinrichten van een orderadministratie
- offerte- en orderverwerking
- pakbonnen maken
- factureren
- archiveren van uw orderadministratie